Verhalen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessy - WaarBenJij.nu Verhalen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessy - WaarBenJij.nu

Verhalen

Blijf op de hoogte en volg Jessy

20 Februari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Ik ben inmiddels aangekomen in Iguazu en ik dacht laat ik eens een korte update geven, want ik heb wel het een en ander meegemaakt.

Allereerst waren m´n laatste 6 dagen in Buenos Aires een groot feest. Het was gezellig met veel leuke mensen, lekker eten, lekkere drankjes en mooi weer. Ondanks dat er Carnaval was merk je dat niet zo als dat ik had verwacht (zoals in Rio).
We hebben carnaval ´gevierd´ in het hostel en dat betekent wat Braziliaanse muziek, mensen die de samba dansen , eten en drinken!

De zondag voor Carnaval was ik met Sarah (een Nederlands meisje) naar de San Telmo market gegaan waar je allemaal leuke spullen kan kopen.
Lang verhaal kort: terwijl we staan te wachten voor het stoplicht om de grote weg over te steken, wordt het dagelijkse leven opeens een film. Er komt een motor hard aanrijden, een man springt af, grijpt vervolgens naar een tas, rent weg, springt achterop de motor en ze rijden heeeeel snel weg!! Iedereen schreeuwen en fluiten, maar ja dat helpt natuurlijk niks.
Het ging zo snel, dat de politie er ook geen erg in had. Die deed overigens niet echt veel moeite, ze zijn het waarschijnlijk gewend.

Tweede verhaal was op mijn laatste avond in BA, met alle leuke mensen van het hostel waren we lekker uiteten gegaan om het afscheid van Sarah en mij te vieren. Na het eten hadden een paar het idee om wat drankjes te kopen (alcoholische drankjes) en deze op het dakterras op te drinken. (tegen de regels in). Iedereen vond het een prima idee en daar gingen we dan met z´n allen het dak op. We zaten nog niet of José (de baas van het hostel die er ook woont) kwam keihard de trap op gerend en begon kwaad in zowel het Spaans als Portugees te schreeuwen. WIE HEEFT DIT GEKOCHT???? Iedereen was natuurlijk stil.
Het einde van de avond eindigde een stuk minder leuk, er was natuurlijk ruzie ontstaan tussen de mensen die er al wat langer woonden en tussen José. Hij was heel onredelijk en zei dat twee meisjes het hostel uit moesten.
De sfeer was niet meer wat het geweest was, dus wat dat betreft kwam het maar goed uit dat ik de volgende dag naar Iguazu ging.

Het derde verhaal was vandaag..... M´n eerste excursie in Iguazu, naar de Argentijnse kant van de watervallen.
Eenmaal aangekomen bij de watervallen begon het keihard!!!!!!!!!!!!! te regenen. En nee niet zoals het in Nederland regent, ik had dit nog nooit meegemaakt.
Het ging natuurlijk net regenen toen ik midden op een gigantisch lange brug stond over een rivier (bijna net zo groot als het IJselmeer haha) dus die brug was heel lang! Maar het ging zo hard regenen dat m´n paraplu kapot ging... Je kan je voorstellen dat ik zeiknat was en dat alles maar dan ook alles nat was.
Een half uur later kwam ik erachter dat alles doorweekt was en dat zelfs m´n telefoon niet meer goed werkte. M´n achtercamera en het geluid deden het niet meer en m´n telefoon zat vol met water.
Na een uur föhnen doet alles het gelukkig weer!!!!!!!!! Het enige mindere is dat ik weinig mooie foto´s heb kunnen maken van de watervallen aangezien m´n andere camera ook last had van wateroverlast en sowieso al geen geweldige foto´s maakt.

Dan vertel ik het maar zo: de watervallen zijn prachtig en indrukwekkend!
Ik heb ook veel dieren gezien: apen, toekans, andere prachtige vogels en heel veel miereneters! Morgen ga ik naar de Braziliaanse kant van de watervallen, hopen dat het weer beter is en dat ik mooie foto´s kan maken!

Abrazo uit Puerto de Iguazú met heel veel muggen! Xx

  • 20 Februari 2015 - 12:09

    Ewald:

    Wat een afwisselende avonturen maak je toch mee en alle indrukken die je opdoet, mooi lieverd, geniet..., maarrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

4 maanden reizen door Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2015

Een update na meer dan een maand...

20 Februari 2015

Verhalen

13 Februari 2015

4 weken Argentinië

28 Januari 2015

Backpacken

22 Januari 2015

First days in Buenos Aires
Jessy

4 maanden reizen door Zuid Amerika

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 2570

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: