Backpacken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessy - WaarBenJij.nu Backpacken - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessy - WaarBenJij.nu

Backpacken

Door: Jessy

Blijf op de hoogte en volg Jessy

28 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Ik denk dat het wel tijd is voor een update, ik ben inmiddels al 1.5 week in BA, jaja de tijd gaat snel.
Ik heb leuke dingen te vertellen, maar.... ook minder leuke dingen, laat ik daar mee beginnen:
sinds het weekend had ik veel last van muggenbulten vooral op m'n handen en armen (dacht ik). Helaas is het iets anders, hou je vast: ik heb de bedluizen te pakken, wat inhoudt dat m'n hele lichaam onder zit met rode vlekken die vreselijk erg jeuken.
Deze 'bed bugs' zitten in bedden en komen hier door andere reizigers die ze weer meenemen vanuit andere hostels.
Lang verhaal kort: ik kreeg een andere kamer, een ander bed, al m'n kleren worden gewassen en ik heb m'n tassen en schoenen laten desinfecteren. Ook heb ik anti-allergie pillen gekregen en poeder die de jeuk met verminderen.
Een pretje is het niet en dat moet natuurlijk mij weer overkomen haha..... De vraag alleen nu is: zitten ze niet in m'n nieuwe bed? Naar een ander hostel gaan kan wel, maar dan moet ik dubbel betalen... Dus we (samen met m'n moeder) zijn nu druk aan het kijken wat we kunnen doen.

Op school gaat het allemaal prima en heb ook al veel van de stad gezien, zoals jullie hebben kunnen zien op de foto's.
Buenos Aires is zo groot en er zijn hier zoveel auto's en bussen die zoveel vieze gassen uitstoten.

Ik heb wel een paar leuke weetjes:
(Ik heb gehoord dat) hier in Argentinië wordt je plastische chirurgie ingreep vergoedt door je baas. Je mag er een paar jaar doen en daarom schijnt het dus dat veel vrouwen hier dezelfde neus en borsten hebben.

Daarnaast kan je niet normaal door de winkelstraten lopen in de binnenstad zonder overal 'cambio cambio cambio' te horen. Dit zijn voornamelijk mannen die dollars en euro's willen wisselen in pesos. ( op de zwarte markt waar je veel meer geld voor je geld krijgt haha) Kijk alleen wel uit dat je niet opgelicht wordt! Dollars en euros zijn hier namelijk amper te krijgen, dus die willen ze maar al te graag krijgen omdat de Argentijnse peso een vreselijke munteenheid is met heel veel inflatie.... GENOEG economie!!

Afgelopen maandag ben ik naar 'La Bomba' geweest, een leuk festivalletje/feestje waar leuk wordt getrommeld.
Het was super gezellig en heb (eindelijk) leuke mensen ontmoet.
Ohja en de taxi's en ov zijn hier spot goedkoop, maar voor de rest vallen de prijzen hier best tegen. De prijzen zijn vergelijkbaar met Europa.

EN... het is hier heel warm! Vandaag was het richting de 40 graden, ik denk dat jullie je dat op dit moment niet echt voor kunnen stellen. Ik hoorde namelijk dat het gaat sneeuwen in NL...

Ik vind het genoeg voor vandaag, binnenkort horen jullie meer en zijn m'n bedluisplekken hopelijk weg en heb ik er NOOIT meer last van in m'n hele leven...

Un abrazo muy fuerte xx

  • 28 Januari 2015 - 01:27

    Ewald:

    Lieverd alles komt goed, over een paar dagen ben je die rot bugs alweer vergeten , en misschien is het toch verstandiger om daar te gaan waar je klasgenoten ook verblijven voor de resterende periode in BA, hou van jou en ben trots op jou, tot snel

  • 28 Januari 2015 - 15:15

    Freddy:

    Hi Jessy, wat een naar intermezzo, zo'n bedbug, hoop dat je na deze rigoureuze reiniging ervan verlost bent. Je hoort het wel vaker, daar waar veel reizigers komen.
    Ha ha wat een mop zeg dat je op kosten van je baas het e.a. kan laten veranderen aan je uiterlijk, dat komt dan zeker in je functioneringsgesprek aan de orde?
    Bij Marqt alles wel, iedereen is erg nieuwsgierig hoe je het maakt. Vorige keer had ik je al verteld dat ons Dream Team aardig is uitgedund. Gisteren kwam Hester met het bericht dat ze volgende week voor het laatst is. Zij gaat een studie volgen in Denemarken.
    Veel plezier, hoop voor je dat er nog vele Bomba feestjes zullen volgen.
    groetjes, Freddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

4 maanden reizen door Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2015

Een update na meer dan een maand...

20 Februari 2015

Verhalen

13 Februari 2015

4 weken Argentinië

28 Januari 2015

Backpacken

22 Januari 2015

First days in Buenos Aires
Jessy

4 maanden reizen door Zuid Amerika

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 2568

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: