First days in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessy - WaarBenJij.nu First days in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessy - WaarBenJij.nu

First days in Buenos Aires

Door: Jessy

Blijf op de hoogte en volg Jessy

22 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Na een aantal dagen maar even een klein verslagje uit Buenos Aires.
Zaterdag ben ik aangekomen en met de taxi naar m'n hostel gegaan 'Hostel Suite Obelisco' naast.. je raadt het al: de obelisk midden in de stad!
Toen ik aankwam heb ik gelijk een Duitse en een Australische jongen ontmoet, waar ik later een pizza mee heb gegeten (die niet lekker zijn hier, mucho queso...)
Vervolgens ben ik met de Duitse jongen Markus naar Puerto Madero gegaan, de nieuwste wijk van Buenos Aires, met veel terrasjes en hoge luxe gebouwen. (foto's staan op facebook)
Ik moest nog wel even wennen aan de stad en het feit dat ik toch alleen ben voor de aankomende vier maanden.

Op zondag regende het opeens enorm hard, dus ben ik de deur niet uitgegaan tot een uur of 5. (ik ben zowel mijn regenjas als paraplu vergeten.. ;) ) In de namiddag zijn Markus en ik samen naar de parken gegaan bij Plaza Italia, hier hebben we een beetje rond gelopen.

Maandag was m'n eerste schooldag. Na het ontbijt ben ik als een malle naar school gelopen want dat kan best lang duren met al die stoplichten over de breedste weg ter wereld. (het is niet mogelijk om in een keer Avenida 9 de Julio over te steken, zo breed is ie)
Tijdens m'n eerste les español, moest ik natuurlijk weer even wennen aan de taal, maar dat komt wel weer.
In de middag ben ik naar de leukste wijk van BA gegaan (als het mij vraagt) Palermo, een hippe wijk met veel leuke barretjes en restaurantjes. Hier heb ik Sofie (van school in Adam) ontmoet met haar vriendin Kate, we hebben gezellig wat geluncht en natuurlijk gekletst.

Dinsdag ben ik na school (van 9 tot 1) gaan lunchen met 6 Nederlanders die ook bij mij op school zitten of hebben gezeten. Daarna ben ik met Lotte (een klasgenootje die ik al in Amsterdam had ontmoet op een voorbereidende cursus voor vrijwilligers) en Ariel een Argentijnse jongen die muzikant is, weer naar de parken bij Palermo gegaan, hier hebben zij de hele middag gezongen met de gitaar. Natuurlijk niet slecht in het zonnetje...
's Avonds ben ik nog naar the Temple Bar geweest waar Sofie en Kate ook waren en hier kon je met mensen van verschillende nationaliteiten in contact komen. Gezellig!

Woensdag (vandaag) ben ik na school, naar de bekendste begraafplaats geweest van BA. (foto's komen nog op Facebook) Hierna zijn we gaan eten en drinken in Palermo en ben ik vervolgens op tijd naar huis te gaan om even contact op te nemen con mi madre!

Genoeg voor vandaag, ¡Hasta Luego!

Beso

  • 22 Januari 2015 - 11:31

    Danielle:

    Hi Lieve schat,
    Wat leuk om nu eindelijk een berichtje te lezen van je, op waarbenjenu.nl :). Natuurlijk heb je mij ook al alles verteld maar het blijft leuk.
    Veel success met je talencursus want ik begreep dat het Argentijns Spaans best verwarrend is...
    dike kus,
    tu madre xx

  • 23 Januari 2015 - 16:24

    Oma En Opa :

    Lieve Jessy,

    Hé wat leuk iets van jouw te vernemen, als ik de berichtgeving via je moeder en jouw reisverslag
    lees gaat het tot nu toe picobello en laten we hopen dat het aan je verwachtingen zal blijven voldoen.
    Afgelopen woensdag waren wij bij Sylvia op haar verjaardagsfeest en het eerste wat zij tegen ons
    zij, toen wij binnen waren Jessy heeft mij vanuit Argentinië gefeliciteerd dat vond zei erg leuk en
    iedereen die op dat moment aanwezig was moest dat weten. Het zou overigens een keer leuk zijn,
    wanneer het jouw uitkomt om via skipe als ik dit woord goed omschrijf of een ander medium met
    ons en je moeder en Cees te communiceren. Nou Jessy hou je taai maar vooral geniet volop van
    de tijd en aanwezigheid op het Zuid-Amerikaanse continent en blijf ons regelmatig op de hoogt houden.
    Heel veel liefs van je Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Zuid Amerika

4 maanden reizen door Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2015

Een update na meer dan een maand...

20 Februari 2015

Verhalen

13 Februari 2015

4 weken Argentinië

28 Januari 2015

Backpacken

22 Januari 2015

First days in Buenos Aires
Jessy

4 maanden reizen door Zuid Amerika

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 2563

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Zuid Amerika

Landen bezocht: